Indywidualny plan żywieniowy "szyty na miarę"

Profilaktyka i wspomaganie leczenia chorób

Poprawa wyników laboratoryjnych

Zdrowa redukcja masy ciała

Lepsze samopoczucie

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
PlayPause
Slider

Dla zdrowego serca – czyli dietoprofilaktyka chorób układu krążenia

Dla zdrowego serca – czyli dietoprofilaktyka chorób układu krążenia💛❤️💚💙🖤💜💛 – CO WYBIERAĆ ABY ZMNIEJSZYĆ RYZYKO CHORÓB SERCA?

👉 różnorodność owoców (ok. 2 sztuki) 🍊🍉🍈🍏 i warzyw (najlepiej do każdego posiłku) na co dzień – jakie wybierać – im bardziej kolorowe , tym lepiej – mamy wtedy pewność, że dostarczymy witamin i mikroelementów z różnych grup 🥗🥗🥗🥗

👉odpowiedni dobór olejów !!!!!! wzbogacajmy nasze żywienie w olej lniany, oliwę z oliwek – mają one działanie kardioprotekcyjnie; uważajmy na mody związane z olejami – np. z popularnym olejem kokosowym – nie dla każdego jest on odpowiedni! Nie zalecany zwłaszcza dla osób już mających problemy z układem krążenia!

👉 włączenie do diety ryb – przynajmniej raz w tygodniu, dobrej jakości, najlepiej tłustych bogatych w kwasy omega – 3 🐠🐟🐬🐋🐳

👉 warto raz w tygodniu do obiadów zamiast mięsa włączyć nasiona roślin strączkowych (np. soczewicę), bogate w błonnik, witaminy i mikroelementy

👉płatki owsiane!!!! bogate w błonnik – zwłaszcza beta glukan – również wpływający korzystnie na układ krążenia, poprzez obniżanie frakcji LDL (czyli tej złej) cholesterolu

👉nasiona, orzechy – warto dodawać je do posiłków
(np. siemię lniane bogate w omega -3 czyli polski odpowiednik popularnych nasion chia)

👉aktywność fizyczna! chociaż 3 razy w tygodniu 30 minut!
zwłaszcza przy siedzącej pracy! 💪💪💪💪💪💪

👉nie namawiamy do spożywania alkoholu!! ale lampka czerwonego wina wytrawnego bogatego w składnik zwany resweratrolem będzie również działała ochronnie na układ sercowo- naczyniowy🍷

ZATEM DO DZIEŁA! ZMIENIAJMY NAWYKI I WPROWADZAJMY ZMIANY! DLA SIEBIE! 💪💪💪💪😍😍😍