Indywidualny plan żywieniowy "szyty na miarę"

Profilaktyka i wspomaganie leczenia chorób

Poprawa wyników laboratoryjnych

Zdrowa redukcja masy ciała

Lepsze samopoczucie

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
PlayPause
Slider

Jak to jest z tym alkoholem?

Na wizytach Pacjenci często pytają o spożywanie alkoholu w trakcie diety.
Alkohol jest źródłem energii (7kcal/1g), stąd też spożywany często i w dużych ilościach może zaburzać bilans energetyczny diety, zwłaszcza wtedy, gdy jest spożywany z kolorowymi napojami obfitującymi w cukier czy syrop glukozowo-fruktozowy. Częste spożywanie alkoholu może więc przyczyniać się do tworzenia tkanki tłuszczowej.
Dodatkowo jeśli jesteśmy aktywni fizycznie, alkohol wpływa negatywnie na siłę, koordynację, wytrzymałość i szybkość.
Jeśli już sięgniemy po alkohol, warto wybierać czerwone wino bogate w resweratrol, składnik korzystnie wpływający na układ krążenia, a w przypadku mocniejszych trunków dobrać odpowiednie napoje – mogą to być dobre jakościowo soki, jak i zadbać o nawodnienie – tutaj dobrze sprawdzi się woda wysokozmineralizowana czy izotoniki.